FaPac

Link a l’article : La fapac defensa el model d’escola catalana.

La FaPaC defensa el model d’escola catalana

La FaPaC defensa el model d’escola catalana davant de l’escalada de declaracions que tracten de desestabilitzar un sistema que funciona des de fa anys. Semblen més una campanya amb interès partidista que no un sentiment generalitzat de la societat catalana.
COMUNICAT DE PREMSA
La FaPaC defensa el model d’escola catalana i rebutja les declaracions que tracten de desestabilitzar un sistema que funciona fa anys
  • La desinversió progressiva i la privatització dels serveis educatius són els grans problemes que pateix l’educació catalana. Pretendre derivar el debat cap a altres qüestions és voler amagar la realitat sota consignes que res tenen a veure amb la millora de l’educació.
Barcelona, 16 d’octubre de 2017
Aquests darrers dies hem assistit a una escalada de declaracions molt desafortunades sobre el paper de l’escola catalana en ple debat sobre la independència de Catalunya. S’acusa els mestres d’adoctrinament, s’acusa el sistema de ser una màquina de rentar cervells i consciències, d’inocular el perillós virus de l’odi a tot allò que és espanyol. Per a la FaPaC, aquestes declaracions semblen més una campanya orquestrada amb un clar interès partidista que no un sentiment generalitzat compartit per la gran majoria de la societat catalana.
Com a federació que representa prop de 500.000 famílies d’alumnes de Catalunya, la FaPaC és coneixedora de les mancances i necessitats de l’escola, i també dels grans esforços que fan els equips directius i docents per mantenir la qualitat educativa. La desinversió progressiva i la privatització dels serveis educatius són els grans problemes que pateix l’educació catalana, i pretendre derivar el debat cap a unes altres qüestions és voler amagar la realitat, novament, sota unes consignes que res tenen a veure amb la millora de l’educació i que estan fora de lloc.
Les declaracions escoltades aquests dies contra el sistema educatiu català no parlen de problemes socials o educatius, només tracten de desestabilitzar un sistema que funciona des de fa anys. Els problemes es resolen treballant, no escampant mentides tòxiques i lamentables. i més encara quan qui les escampa és perfectament coneixedor de la falsedat d’allò que afirma.
Des de la FaPaC hem parlat i debatut molt sobre quins són els defectes i ineficiències del nostre sistema educatiu. Potser el principal retret és que es tracta d’un sistema on l’existència de la doble xarxa escolar no afavoreix la necessària inclusió escolar ni la convivència de diferents grups socials a l’escola. L’actual sistema no és capaç d’aconseguir compensar les desigualtats profundes que pateix la nostra societat i l’èxit educatiu continua més vinculat al punt de partida socioeconòmic o sociocultural que a les capacitats i a l’esforç de l’alumne. És a dir, es consoliden els privilegis d’alguns enlloc de brindar oportunitats a tothom.
L’escola és i serà un santuari de dedicació a la infància on es tracta de procurar sempre el millor per als alumnes. La FaPaC sabem que no és fàcil. Molts alumnes que fa trenta anys eren uns desnonats acadèmics ara poden fer estudis universitaris. Un exemple són els infants amb síndrome de Down. Això és possible perquè hi ha qui treballa molt i confia en la gent, perquè es dóna llibertat a la ment de les persones perquè arribin allà on somien.
Podem parlar molt d’escola, d’educació, d’infància i de pedagogia, però no podem entrar en aquesta dinàmica lamentable i destructiva que només vol esgarrapar quatre vots. Els vots duren una legislatura. L’educació rebuda a l’escola tota la vida.
La FaPaC, a través del seu departament jurídic, valorarà la possibilitat d’interposar querelles -civils o penals per la gravetat de les afirmacions i l’interès desestabilitzador que les motiven-  bé contra qui ha afirmat aquestes mentides o contra el partit on militen.
Les mares i pares dels alumnes de Catalunya no ens quedarem amb els braços plegats veient com s’ataca i es vol destruir l’escola dels nostres fills i filles.